Terms and Conditions

TERMENII ȘI CONDIȚIILE

PRIVIND PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ȘI SERVICIILE INFORMAȚIONALE

I. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

1. Operatorul de date cu caracter personal

1.1 Compania „Infodebit Credit Reports” SRL, a stabilit scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal în sistemul de evidență BIC INFODEBIT, astfel, având calitatea de operator de date cu caracter personal (în continuare operator).

2. Termenii utilizați în prezentul Regulament au următoarea semnificație:

consumator - orice persoană fizică ce acționează în alte scopuri decât cele ale activității comerciale;

creare de profiluri - înseamnă orice formă de prelucrare automată a datelor cu caracter personal care constă în utilizarea datelor cu caracter personal pentru a evalua anumite aspecte personale referitoare la o persoană fizică, în special pentru a analiza sau prevedea aspecte privind performanța la locul de muncă, situația economică, sănătatea, preferințele personale, interesele, fiabilitatea, comportamentul, locul în care se află persoana fizică respectivă sau deplasările acesteia;

date cu caracter personal – orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă;

categorii speciale de date cu caracter personal – datele care dezvăluie originea rasială sau etnică a persoanei, convingerile ei politice, religioase sau filozofice, apartenența socială, datele privind starea de sănătate sau viața sexuală, precum și cele referitoare la condamnările penale, măsurile procesuale de constrângere sau sancțiunile contravenționale;

subiect al datelor cu caracter personal – este orice persoană fizică care poate fi identificată, direct sau indirect, prin referire la un număr de identificare sau la unul ori mai multe elemente specifice identității sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;

prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operațiune sau serie de operațiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea;

sistem de evidență a datelor cu caracter personal – orice serie structurată de date cu caracter personal accesibile conform unor criterii specifice, fie că este centralizată, descentralizată ori repartizată după criterii funcționale sau geografice;

operator – persoana fizică sau persoana juridică de drept public sau de drept privat, inclusiv autoritatea publică, orice altă instituție ori organizație care, în mod individual sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal prevăzute în mod expres de legislația în vigoare;

persoană împuternicită de către operator – persoana fizică sau persoana juridică de drept public ori de drept privat, inclusiv autoritatea publică și subdiviziunile ei teritoriale, care prelucrează date cu caracter personal în numele și pe seama operatorului, pe baza instrucțiunilor primite de la operator;

terț – persoană fizică sau persoană juridică de drept public ori de drept privat, alta decât subiectul datelor cu caracter personal, decât operatorul ori persoana împuternicită de către operator și decât persoana care sub autoritatea directă a operatorului sau a persoanei împuternicite este autorizată să prelucreze date cu caracter personal;

pseudonimizare - înseamnă prelucrarea datelor cu caracter personal într-un asemenea mod încât acestea să nu mai poată fi atribuite unei anume persoane vizate fără a se utiliza informații suplimentare, cu condiția ca aceste informații suplimentare să fie stocate separat și să facă obiectul unor măsuri de natură tehnică și organizatorică care să asigure neatribuirea respectivelor date cu caracter personal unei persoane fizice identificate sau identificabile;

Autoritatea responsabilă – se are în vedere Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal;

3. Cine poate utiliza site-ul

3.1 Completarea anchetei și înregistrarea pe site poate fi efectuată de către orice persoană fizică, în nume propriu și doar dacă aceasta a atins vârsta de 18 ani.

3.2 Activitățile desfășurate de operator sunt destinate persoanelor rezidente și nerezidente din Republica Moldova, sau, după caz, altor persoane în legătură cu prestarea serviciilor.

3.3 Toate informațiile accesibile pe site care vizează conținutul de text, imagine, structură etc. sunt destinate în exclusivitate persoanelor fizice/juridice în scop de utilizare personală și sunt protejate în conformitate cu legislația națională privind drepturile de autor și drepturile conexe. Orice copiere sau utilizare a acestor informații în alte scopuri decât cel enunțat este interzisă și duce la răspundere în conformitate cu legislația în vigoare.

4. Modul de autentificare în sistem

4.1 Înregistrarea în sistem se efectuează prin accesarea paginii web www.infodebit.md , fiind necesar a fi consemnate următoarele categorii de date:

•Login cont personal;

•Password cont personal;

•Parolă unică creare cont;

•IDNP;

•E-mail;

•Telefon mobil;

•Numărul de telefon/fax;

• Semnătura electronică (mobilă, semnătura electronică, buletinul electronic, autentificare în 2 pași) MPass;

4.2 La completarea rubricilor obligatorii enunțate, contul de utilizator se va activa prin semnătura electronică. Înregistrarea va putea fi efectuată cu succes numai în urma completării tuturor câmpurilor obligatorii. Parola este confidențială și nu poate fi dezvăluită către alte persoane terțe.

4.3 La finalizarea completării rubricilor specifice, subiectul de date cu caracter personal confirmă că datele cu caracter personal introduse de către acesta sunt veridice și îi aparțin.

4.4 Prin realizarea acestor pași, dvs. veți dispune de cabinet personal pe platforma www.infodebit.md .

5. Categoriile de date cu caracter personal prelucrate

5.1 Operatorul va colecta următoarele categorii de date cu caracter personal: patronimicul, data nașterii, seria și numărul actului de identitate, numărul de identificare personal (IDNP) atribuit de autoritatea competentă din statul al cărui cetățean este persoana fizică ori statul în care persoana fizică își are domiciliul (în cazul apatrizilor)” în conformitate cu art. 5 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 122/2008, biroul istoriilor de credit prelucrează respectivele date cu caracter personal ale persoanei fizice la întocmirea raportului istoriei de credit.

6. Scopul prelucrării datelor cu caracter personal

6.1 Datele cu caracter personal sunt colectate și prelucrate în cadrul sistemului de evidență în scop de:

a) prestare a serviciilor de formare, prelucrare și păstrare a istoriilor de credit, precum și de prezentare a rapoartelor de credit, și servicii aferente;

b) oferirea suportului privind serviciile prestate;

c) onorarea altor obligații ce rezultă din raporturile juridice stabilite cu clienții;

d) primire a ofertelor de marketing.

6.2 Operatorul prelucrează datele cu caracter personal strict necesare și neexcesive în raport cu scopul prestabilit, conform competențelor atribuite de lege, asigurându-se un nivel de securitate și confidențialitate adecvat în ceea ce privește riscurile prezentate de prelucrarea și caracterul informațiilor

7. Notificarea privind transferul transfrontalier

7.1 Datele cu caracter personal vor fi stocate pe serverele din Republica Moldova, însă sub monitorizarea și controlul operatorului.

8. Temeiul legal pentru prelucrarea datelor cu caracter personal

8.1 Consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal poate fi retras în orice moment de către subiectul datelor cu caracter personal printr-o notificare scrisă făcută operatorului. Retragerea consimțământului nu poate avea efect retroactiv:

a) acțiunilor necesare înaintea încheierii contractului ce se referă la crearea cabinetului personal pe pagina web www.infodebit.md sau prin intermediul unei adresări la linia de telefon a companiei, perfectarea și examinarea anchetei consumatorului, inițierea relațiilor de afaceri;

b) activităților indispensabile executării contractului care se referă la ținerea evidenței reprezentanților utilizatorilor/subiecților istoriilor creditare, oferirea suportului față de serviciile solicitate/prestate, precum și alte aspecte de ordin civil care rezultă din raporturile juridice încheiate.

c) existența unui interes legitim.

8.2 În toate cazurile de prelucrare a datelor cu caracter personal în lipsa unui consimțământ încheiat separat, operatorul sau persoanele împuternicite de către operator vor informa subiecții de date cel puțin despre: scopul pentru care sunt colectate datele, temeiul legal, volumul și categoriile de date, termenul de stocare, modul de utilizare, persoanele împuternicite de către operator precum și drepturile acestora.

8.3 Operatorul de date cu caracter personal informează că datele cu caracter personal pot fi utilizate și în alte scopuri prevăzute expres de lege, cum ar fi: la solicitarea organelor din sectorul polițienesc sau organelor cu funcție de control - activități pe care operatorul de date nu le poate prestabili însă le ia în calcul atunci când colectează datele cu caracter personal. În cazul unor astfel de situații, operatorul de date va verifica corespunderea solicitării sub aspect de respectare a principiilor de protecție a datelor cu caracter personal și o va executa doar în cazul existenței scopului și temeiului legal.

9. Destinatarii datelor cu caracter personal

9.1 Operatorul poate dezvălui datele cu caracter personal către:

a) persoanele împuternicite de către operator;

b) subiectul de date sau reprezentantul său legal sau împuternicit

c) organele de ocrotire a normelor de drept și/sau de control la solicitarea acestora;

d) furnizorii/utilizatorii istoriilor de credit.

9.2 Transmiterea către alte persoane terțe este interzisă.

10. Prelucrarea datelor cu caracter personal în contextul utilizării serviciilor de comerț electronic

10.1 În conformitate cu dispozițiile conținute în Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, Compania „Infodebit Credit Report” S.R.L. are obligația de a prelucra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile stabilite, datele personale pe care, în calitate de clienți/potențiali clienți, le furnizați despre dumneavoastră.

10.2 Informațiile furnizate/înregistrate, sunt destinate utilizării de către Companie, în calitate de operator de date cu caracter personal și pot fi comunicate numai următorilor destinatari:

a) providerul de servicii IT care asigură funcționalitatea site-ului;

b) autorităților publice;

c) instanțelor judecătorești, organelor de ocrotire a normelor de drept și altor instituții abilitate prin lege să solicite/obțină informații;

d) procesatorilor de plăți

10.3 Informațiile Dumneavoastră personale de identificare nu vor fi vândute, schimbate, transferate sau transmise persoanelor terțe, indiferent de motive, fără consimțământul Dvs. Această regulă nu se aplică în cazul transmiterii informațiilor către persoanele/companiile împuternicite ale  operatorului, care oferă servicii de asistență/mentenanță în funcționarea platformei și care la rândul lor, au obligația de păstrare a confidențialității acestor informații.

10.4 Prin utilizarea serviciilor de comerț electronic, acceptaţi termenii și condițiile de protecție a datelor cu caracter personal. Datele personale se vor putea prelucra doar în scopurile prevăzute mai sus timp de 5 ani, în condițiile prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea 122/2008 privind birourile istoriilor de credit. Compania își poate rezerva dreptul de a prelucra, în temei legitim anumite date cu caracter personal mai mult decât prevede norma legală enunțată, exclusiv în cazul în care autoritățile naționale competente pot decide anumite investigații conform termenelor prevăzute în Codului administrativ, Codul penal/contravențional sau alte legi speciale.

11. Drepturile subiecților de date cu caracter personal

11.1 Dreptul la informare – Operatorul sau persoana împuternicită de către operator este obligată să-i furnizeze subiectului datelor, următoarele informații:

1) identitatea operatorului sau, după caz, a persoanei împuternicite de către operator;

2) scopul prelucrării datelor colectate;

3) informații suplimentare, precum:

a) destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal;

b) existența drepturilor de acces la date, de intervenție asupra datelor și de opoziție, precum și condițiile în care acestea pot fi exercitate;

c) dacă răspunsurile la întrebările cu ajutorul cărora se colectează datele sânt obligatorii sau voluntare, precum și consecințele posibile ale refuzului de a răspunde.

11.1.2. Dreptul la informare poate fi limitat în următoarele cazuri:

a) subiectul datelor cu caracter personal deține informațiile prevăzute la subpct. 11.1;

b) furnizarea informațiilor este imposibilă sau implică un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat;

c) înregistrarea sau dezvăluirea datelor cu caracter personal este prevăzută în mod expres de legislație

11.2 Dreptul de acces la date – Orice subiect al datelor cu caracter personal are dreptul să obțină de la operator, la cerere, fără întârziere și în mod gratuit:

a) confirmarea faptului că datele care îl privesc sânt sau nu sânt prelucrate de acesta, de asemenea informații referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere și destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sânt dezvăluite datele;

b) comunicarea, într-o formă inteligibilă și într-un mod care nu necesită un echipament suplimentar, a datelor cu caracter personal care fac obiectul prelucrării, precum și a oricărei informații disponibile privind originea acestor date;

c) informații privind principiile de funcționare a mecanismului prin care se efectuează prelucrarea automatizată a datelor care vizează subiectul datelor cu caracter personal;

d) informații cu privire la consecințele juridice generate de prelucrarea datelor cu caracter personal pentru subiectul acestor date;

e) informații privind modul de exercitare a dreptului de intervenție asupra datelor cu caracter personal.

11.3 Dreptul de intervenție – Orice subiect al datelor cu caracter personal are dreptul de a obține de la operator sau persoana împuternicită de către acesta, la cerere și în mod gratuit:

a) rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor cu caracter personal a căror prelucrare contravine prevederilor Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, în special datorită caracterului incomplet sau inexact al datelor;

b) notificarea terților cărora le-au fost dezvăluite datele cu caracter personal despre operațiunile efectuate conform pct. a), exceptând cazurile când această notificare se dovedește a fi imposibilă sau presupune un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat.

11.4 Dreptul de opoziție – Subiectul datelor cu caracter personal are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit, din motive întemeiate și legitime legate de situația sa particulară, ca datele cu caracter personal care îl vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care legea stabilește altfel. Dacă opoziția este justificată, prelucrarea efectuată de operator nu mai poate viza aceste date. Subiectul datelor cu caracter personal are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nici o justificare, ca datele care îl vizează să fie prelucrate pentru prospectare comercială. Operatorul sau persoana împuternicită de către operator este obligată să informeze subiectul despre dreptul de a se opune unei astfel de lucrări înaintea dezvăluirii către terți a datelor sale cu caracter personal.

11.5 Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale – Orice persoană are dreptul de a cere anularea, în totalitate sau parțială, a oricărei decizii individuale care produce efecte juridice asupra drepturilor și libertăților sale, fiind întemeiată exclusiv pe prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal destinată să evalueze unele aspecte ale personalității sale, precum competența profesională, credibilitatea, comportamentul și altele asemenea, cu excepția cazurilor în care:

a) decizia este autorizată de o lege care stabilește măsurile ce garantează apărarea interesului legitim al subiectului datelor cu caracter personal;

b) decizia este luată în cadrul încheierii sau executării unui contract, cu condiția că cererea de încheiere sau de executare a contractului depusă de subiectul datelor cu caracter personal a fost satisfăcută.

11.6 Dreptul la justiție - Orice persoană care a suferit un prejudiciu în urma unei prelucrări de date cu caracter personal efectuată ilegal sau căreia i-au fost încălcate drepturile și interesele garantate de Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, are dreptul de a sesiza instanța de judecată pentru repararea prejudiciilor materiale și morale

11.7 Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteți adresa cu o cerere scrisă transmisă prin utilizarea serviciilor poștale la adresa: mun. Chişinău, str. Calea Ieșilor, 10B, în atenția Responsabilului de protecția datelor cu caracter personal sau prin utilizarea serviciilor de poștă electronică la adresa https://www.infodebit.md/?go=contact . Vom răspunde cererii în termen de 15 zile de la data primirii acesteia.

11.8 Subiectul datelor cu caracter personal, care consideră că prelucrarea datelor sale nu este conformă cu cerințele Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, poate înainta Centrului Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal o plângere în termen de 30 de zile din momentul depistării încălcării, cu realizarea în prealabil, după caz, a drepturilor prevăzute la subpct. 11.1 – 11.5

12. Fișiere Cookie

12.1 Operatorul de date prelucrează două tipuri de cookie-uri: pe sesiune și fixe. Cele din urmă sunt fișiere temporare ce rămân în terminalul utilizatorului până la terminarea sesiunii sau la închiderea aplicației (browserului web).

12.2 Cookie-urile în sine nu solicită și nu sunt alăturate altor informații adiționale care ar putea duce la identificarea vizitatorilor neînregistrați.

12.3 La terminarea sesiunii de internet, modulele cookie de sesiune sunt șterse automat.

13. Blocarea accesului la site

13.1 Accesul la site poate fi blocat în cazul în care:

a) De către dvs. au fost încălcate regulile și cerințele prevăzute mai sus;

b) A fost realizat dreptul de opoziție;

c) Dacă dvs. ați creat mai mult de un profil de utilizator autorizat pe acest site.

14. Cadrul juridic aplicabil și jurisdicția

14.1 Operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal efectuate sunt efectuate sub supravegherea operatorului din Republica Moldova.

14.2 Indiferent de sediul juridic al persoanelor împuternicite de către operator, la prelucrarea datelor cu caracter personal aceștia vor asigura conformitatea și securitatea prelucrării datelor cu caracter personal cel puțin la nivelul următoarelor acte naționale și internaționale:

a) Convenția nr. 108 pentru protecția persoanelor referitor la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal (http://datepersonale.md/md/international003/);

b) Reguamentul General privind Protecția Datelor nr. 679/2016, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679

c) Legea Republicii Moldova, nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal

https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=110544&lang=ro

d) Legea nr. 122/2008 privind Birourile Istoriilor de Credit

https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=120927&lang=ro

e) Legea nr. 284/2004 privind serviciile societății informaționale

https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=136394&lang=ro#

f) Alte acte normative.

II. SERVICIILE INFORMAȚIONALE

15. Definiții

BIC „INFODEBIT CREDIT REPORT” SRL – în calitate de persoană juridică de drept privat (societate cu răspundere limitată), IDNO 1017600009673, cu sediul juridic situat în Republica Moldova, mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor 10B, et. 4, înregistrată la Agenţia Servicii Publice, în continuare Compania.

Cumpărător - persoană fizică de peste 18 ani/persoană juridică sau orice entitate juridică care își crează un Cont pe Site și efectuează o comandă.

Client – persoană fizică/persoană juridică care are sau obține acces la site-ul www.infodebit.md de pe orice dispozitiv de comunicare: telefon, tabletă, PC, Laptop etc.

Utilizator – orice persoană fizică/juridică înregistrată pe site prin finalizarea procesului de creare a Contului.

Cont – O secțiune din Site formată dintr-o adresă de e-mail și o parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține informații despre Client/Cumpărător și istoricul Cumpărătorului în Site (acestea pot fi, dar nu sunt expres limitate la Comenzi, garanții, liste de cumpărături etc.).

Comandă – Un document electronic prin care Clientul solicită Prestatorului (Companiei), prin intermediul Site-ului, intenția de a beneficia de serviciile prestate pe site și prin care este permisă o formă de comunicare între părți.

Produse – Orice bun sau serviciu, inclusiv documentele și serviciile menționate în Comandă, care urmează să fie prestate de către Companie, Beneficiarului (Clientului) ca urmare a Contractului încheiat electronic.

Contract – Un contract încheiat la distanță între Prestator și Beneficiar.

Conținut – Informațiile care se pot vizualiza sau accesa prin utilizarea unui echipament electronic.

Review – O evaluare redactată de către beneficiarul unui produs sau serviciu, pe bază experienței personale, despre un anumit produs.

Comentariu – O apreciere sau o observație cu scop critic asupra unui produs/serviciu sau a unui alt comentariu.

Tranzacție – Încasarea unei sume rezultată din prestarea unui serviciu de către companie Beneficiarului, indiferent de modalitatea de solicitare.

16. Drepturi de proprietate intelectuală și conținut

16.1 Site-ul www.infodebit.md este proprietatea BIC „INFODEBIT CREDIT REPORT” SRL. Site-ul este destinat prestării serviciilor, prin intermediul platformei www.infodebit.md. Conținutul www.infodebit.md, incluzând dar fără a se limita la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text și/sau conținut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusivă a Companiei, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile conferite de lege în mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare și/sau publicare).

16.2 Beneficiarului nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricărui conținut în orice alt context decât cel original intenționat de Companie, includerea oricărui conținut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifică dreptul de autor al Companiei asupra conținutului precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea conținutului, decât cu acordul scris expres al Companiei. Orice conținut la care Beneficiarul are și/sau obține acces prin orice mijloc, se află sub incidența Condițiilor Generale, în cazul în care Conținutul nu este însoțit de un Acord de utilizare specific și valid încheiat între Comanie și acesta, și fără nicio garanție implicit sau expres formulată din partea Companiei cu referire la acel conținut. Cumpărătorul nu poate copia, transfera și/sau utiliza conținutul în nicio situație, fără acordul prealabil al Companiei.

16.3 În cazul în care Compania conferă Beneficiarului dreptul de a utiliza sub formă descrisă într-un acord de utilizare distinct, un anumit conținut, la care Cumpărătorul are sau obține acces în urma acestui Acord, acest drept se referă doar la acele conținuturi definite în Acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor conținuturi pe Site sau a perioadei definite în Acord, conform condițiilor definite, în cazul în care acestea există și nu reprezintă un angajament contractual din partea Companiei pentru respectivul Beneficiar sau oricare alt terț care are/obține acces la acest conținut transferat, prin orice mijloc și care ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urma acestui conținut, în timpul sau după expirarea acordului de utilizare.

16.4 Niciun Conținut transmis către Beneficiar, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic etc.) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare și/sau vizualizare nu constituie o obligație din partea Companiei și/sau al angajatului/prepusului care a mijlocit transferul de Conținut, în cazul în care aceasta există, față de respectivul conținut. Este interzisă orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul Termeni și condiții sau de acordul de utilizare care îl însoțește, în cazul în care acesta există.

17. Exonerare de răspundere

Compania nu garantează că site-ul, serverele pe care este găzduit sau e-mailurile trimise de la Companie sunt fără viruși sau alte componente informatice cu potențial dăunător, că nu conține omisiuni, defecțiuni, întârzieri sau întreruperi în operare sau transmitere, căderi de linie sau alți factori similari, cu excepția acțiunilor/inacțiunilor companiei efectuate/admise cu intenție sau din culpă gravă

18. Înregistrarea ca utilizator

Clientul are opțiunea să își creeze cont pe www.infodebit.md, prin furnizarea: Login cont personal; Password cont personal; Parolă unică creare cont; IDNP; E-mail; Telefon mobil; Numărul de telefon/fax; Semnătura electronică (mobilă, semnătura electronică, buletinul electronic, autentificare în 2 pași) MPass;

Clientul este unicul responsabil de utilizarea parolei, aceasta fiind strict confidențială. Validarea contului de utilizator se va face prin trimiterea unui cod de validare prin intermediul unui sms. Acest cod se introduce în site prin validarea și utilizarea contului curent.

19. Politica de confidențialitate

Compania va depune diligențe maxime astfel încât nicio informație confidențială cu/despre/și în legatură cu orice cont deschis pe www.infodebit.md să rămană confidențială. Informațiile transmise vor fi tratate ca informații confidențiale și trebuie folosite doar în scopul pentru care au fost transmise și nu trebuie sa fie folosite pentru alte scopuri fără consimțămantul scris al dvs., în afara cazului în care:

a) a) sunt cunoscute la nivel general sau ușor accesibile companiei, sau au devenit cunoscute printr-o altă modalitate legală, înainte de a fi aduse la cunoștință de către partea care dezvăluie informația;

sau

b) este impusă de lege sau de un act obligatoriu al instanței de judecată sau altei autorități publice.

20. Produsele și serviciile oferite

20.1 Lista și caracteristicile produselor prezente pe site-ul www.infodebit.md, sunt susceptibile de a fi modificate și adaptate în orice moment pentru a răspunde cât mai bine solicitărilor clienților şi legislaţiei în vigoare. Produsele prezentate pe www.infodebit.md sunt conforme cu legislația naţională și sunt destinate utilizatorilor finali, în special consumatorilor care au atins vârstă de 18 ani și nu în scopul revânzării.

20.2 Fișa de produs se găsește pe pagina dedicată serviciilor pe site-ul www.infodebit.md. În cadrul acesteia se găsesc informații utile și detaliate despre serviciile/produsele de pe www.infodebit.md. Informațiile conțin denumirea pachetului, prețul pachetului, caracteristicile pachetului. Fișa cu informațiile despre pachete are un titlu strict informativ, în vederea informării cât mai corecte și complete să consulte informaţia de pe site și/sau după caz, să se adreseze producătorului.

20.3 Produsele și serviciile sunt disponibile la prețurile și în condițiile propuse, așa cum sunt afișate pe site-ul www.infodebit.md. Compania se angajează, să ofere clientului orice alte precizări complementare necesare bunei derulări a comenzii sale. În ipoteză excepțională în care informațiile cu privire la disponibilitatea serviciilor ar fi eronate, Compania se angajează să informeze clientul asupra acestor aspecte pe e-mail sau prin telefon.

21. Prețul

21.1 Prețurile serviciilor afișate în cadrul site-ului www.infodebit.md sunt cele oficiale şi sunt exprimate în Lei/Euro, includ T.V.A. și toate taxele aferente, conform legislației în vigoare. Prețurile sunt aplicabile în momentul validării comenzii de către client. În cazul în care prețul serviciului sau unele caracteristici ale acestuia au fost afișate greșit pe www.infodebit.md, ne rezervăm dreptul de a anula prestarea serviciului și de a anunța clientul în cel mai scurt timp posibil despre această situație.

22. Comanda online

22.1 Pentru a plasa o comandă online, clientul are 2 posibilități:

1. Pentru solicitarea serviciului, să completeze următoarele date: Nume, Prenume, E-mail, Telefon, Localitatea, Metoda de plată și să efectueze plata online pentru solicitarea serviciilor; sau

2. să își facă un cont (cabinet personal), pe care se va autentifica cu login, parolă și /sau Semnătura electronică (mobilă, semnătura electronică, buletinul electronic, autentificare în 2 pași) MPass. În cazul în care sunteți client nou veți completa datele dumneavoastră și apăsați butonul de înregistrare. Din meniul afișat, clientul poate accesa categoria de servicii și va alege serviciul dorit. În pagina produsului se poate vizualiza prețul și disponibilitatea acestuia.

22.2 Compania poate anula Comanda efectuată de către Beneficiar, în urma unei notificări prealabile adresate Beneficiarului, fără nicio obligaţie ulterioară a vreunei părţi faţă de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:

a) neacceptarea de către banca emitenta a cardului Beneficiarului, a tranzacţiei, în cazul plăţii prin card electronic;

b) invalidarea tranzacţiei de către procesatorul de carduri agreat de Companie, în cazul plăţii cu cardul bancar;

c) datele furnizate de către Client/Beneficiar pe Site sunt incomplete şi/sau incorecte;

În toate situaţiile prezentate mai sus, Beneficiarul va fi informat prin e-mail în privinţa modificărilor de înlocuire sau anulare.

22.3 Plata și prestarea serviciilor:

22.4 Plata se poate efectua cu cardul bancar de debit sau credit, imediat după efectuarea acțiunilor prevăzute la pct. 22.1. Comanda nu se consider plasată dacă plata nu a fost efectuată

22.5 Nu există o limită inferioară sau superioară de valoare a comenzilor ce pot fi plasate prin intermediul Website-ului. Compania nu solicită clienţilor săi prin e-mail, mesaje scrise, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalităţi de comunciare, informaţii referitoare la conturi bancare, parole sau date asociate cardurilor de debit sau credit. Aceste informaţii sunt strict confidenţiale. Beneficiarul este responsabil pentru menţinerea confidenţialităţii datelor Contului sau, a parolei şi a datelor bancare utilizate pentru efectuarea plăţilor serviciilor. Informaţiile introduse în vederea efectuării unei plăţi cu cardul (numărul cardului, parola, data valabilităţii cardului) nu sunt colectate, stocate şi prelucrate de Companie, ci vor fi prelucrate în exclusivitate de către unităţile financiar bancare emitente ale cardurilor. Serviciile de pe acest site web sunt comercializate prin intermediul soluţiilor de plată online oferite de procesatorul de plăţi. Toate tranzacţiile bancarede pe www.infodebit.md vor fi efectuate într-o manieră securizată, procesatorul plăţii fiind garantul protejării tuturor datelor şi informaţiilor personale ce au legătură cu modalităţile de plată. Bonul fiscal şi/sau factura fiscală va fi eliberată la solicitare pentru fiecare comandă în parte și va însoți serviciile prestate şi/sau vor fi trimise în format electronic.

22.6 Serviciile incluse în abonamentele puse la dispoziție de către companie vor fi prestate din momentul efectuării plăților conform pachetului de abonament solicitat de către Client/Beneficiar, prestarea serviciilor având caracter ireversibil, din care motiv nu va fi efectuată returnarea plăților pentru serviciile/produsele companiei care au fost prestate sau urmează a fi prestate conform pachetelor de abonament de care au beneficiat/vor beneficia Clienții/Beneficiarii.

22.7 După încheierea contractului, compania va stoca contractul în format electronic în sistemul său de evidență. Contractul va fi accesibil clientului/cumpărătorului prin solicitare scrisă adresată companiei. Această procedură este în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 284/2004 privind serviciile societății informaționale.

22.8 Compania pune la dispoziția clienților instrumente tehnice pentru identificarea și corectarea erorilor la introducerea datelor înainte de plasarea comenzii, inclusiv:

  • un rezumat al comenzii înainte de confirmare, care permite verificarea datelor introduse;
  • butoane de editare pentru modificarea datelor greșite;
  • mesaje de eroare în cazul completării incorecte sau incomplete a câmpurilor obligatorii.

22.9 Contractul va fi încheiat în limba română, sau la solicitare și contra cost în orice altă limbă în funcție de preferințele clientului.

23. Fraudă

Compania va lua în orice moment toate măsurile prevăzute de Lege în vederea sesizării organelor abilitate cu privire la posibile acțiuni frauduloase, inclusiv cele de spălare a banilor.

24. Clauza de modificare

Compania poate modifica oricând Termenii și Condițiile site-ului www.infodebit.md, iar noile prevederi devenind publice și opozabile clienților de la data publicării lor pe site.

TERMENI ȘI CONDIȚII A SISTEMULUI DE PLĂȚI MIA

1. DISPOZIȚII GENERALE
Utilizarea serviciului QR deținut de BIC INFODEBIT CREDIT REPORT SRL. La înregistrarea comenzii în magazinul online, Cumpărătorul acceptă Termenii și Condițiile de vânzare a bunurilor/produselor și/sau prestare a serviciilor, care sunt bazate pe legislația RM (în continuare – Termeni și Condiții) prezentate mai jos.
Utilizarea website-ului presupune acceptarea Termenilor și Condițiilor propuse de către BIC INFODEBIT CREDIT REPORT SRL, în conformitate cu Legea nr. 284/2004 privind Comerțul Electronic. Relațiile dintre client și vânzător sunt stabilite în baza Legii nr. 105/2003 privind Protecția drepturilor consumatorului și a altor acte normative adoptate în conformitate cu aceasta.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condițiile, iar Cumpărătorul este obligat să monitorizeze modificările.

2. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Prin utilizarea aplicației My Infodebit și/sau serviciului QR, sunteți de acord în mod automat cu colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, care sunt necesare pentru procesarea, confirmarea și executarea comenzilor.
Datele personale se prelucrează doar pentru scopuri legitime, precum furnizarea produselor comandate, promoții, Google Analytics, cookies și notificări/newsletter.
Toată informația care conține date cu caracter personal este stocată și utilizată doar pentru perioada necesară atingerii scopurilor pentru care a fost colectată și în conformitate cu prevederile stabilite de Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
Noi folosim măsuri de securitate comerciale pentru a preveni accesul neautorizat, menținerea exactității datelor și asigurarea utilizării corecte a informației de pe site. Transmiterea datelor pe internet sau prin rețea wireless nu poate fi protejată în totalitate. Prin urmare, la fel ca alte companii, noi nu putem garanta securitatea informației pe care o oferă Cumpărătorul, acesta asumându-și riscurile.

3. ÎNREGISTRAREA ȘI ACHITAREA COMENZII
Achitarea comenzilor este posibilă cu cardul de plată – la primirea comenzii veți primi bonul fiscal care confirmă plata.
Plata online se face în condiții de siguranță maximă, folosind ca instrument de plată cardul de plată, care permite efectuarea de tranzacții online. După efectuarea plății veți primi o confirmare de plată pe adresa dvs. de email.
Procesatorul de plată folosește un sistem securizat, bazat pe ultima versiune a standardului de securitate 3D-Secure, ceea ce înseamnă o nouă abordare globală a autentificării cumpărătorilor în tranzacții sigure online. Această măsură de siguranță presupune redirecționarea utilizatorului, în momentul efectuării plății, pe o pagină securizată MAIB, unde autentificarea fiecărui deținător de card se face prin atribuirea unui cod de unică folosință pentru fiecare tranzacție online.
Rambursarea mijloacelor bănești se efectuează doar pe cardul de plată folosit pentru achiziție.
Pentru a efectua o plată, va trebui să introduceți detaliile cardului dvs. bancar. Transferul acestor informații se face în conformitate cu toate măsurile de securitate necesare. Informațiile sunt transmise în formă criptată și sunt stocate doar pe un server specializat al sistemului de plăți.

Pentru efectuarea plății vor fi solicitate următoarele date:

  • Numărul cardului (16 cifre)
  • Data expirării (luna și anul)
  • Codul CVC sau CVV (3 cifre)
  • Numele și prenumele de pe cardul de plată

În cazul în care valuta cardului diferă de valuta tranzacției (MDL), atunci la convertirea sumei reținute din contul de card se vor aplica condițiile băncii emitente.

4. LIVRAREA PRODUSELOR / MĂRFURILOR / SERVICIILOR
După înregistrarea comenzii, cumpărătorului i se oferă informații privind data preconizată de transmitere a comenzii de către curieri / serviciul de livrare.
Livrarea online se efectuează în timp de 2 ore de la confirmarea comenzii de către operatorii noștri prin canalele de comunicare indicate anterior. Livrarea se efectuează de la 9:00 până la 16:00, de luni până vineri.
În zilele de sâmbătă, duminică sau sărbători naționale nu se efectuează livrări.
Termenul de livrare se poate extinde în anumite situații izolate (de exemplu: condiții meteo nefavorabile, perioadele sărbătorilor legale, probleme tehnice neprevăzute etc.). Vă vom notifica în cazul în care întâmpinăm una dintre aceste situații.
La primirea produselor, vă rugăm să verificați în prezența curierului integritatea ambalajului și prezența bonului fiscal. Orice pretenție ulterioară cu privire la aceste aspecte nu va fi acceptată.

5. POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE
În conformitate cu prevederile Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, furnizorul de servicii prelucrează date cu caracter personal. Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu bună-credință și în conformitate cu prevederile legale.
Prelucrarea datelor se realizează prin mijloace mixte (automate și manuale), cu respectarea cerințelor legale și în condiții care să asigure securitatea, confidențialitatea și respectarea drepturilor persoanelor vizate.
Furnizorul colectează și prelucrează doar datele personale furnizate de consumatori la efectuarea comenzii: nume, prenume, număr de telefon, adresă, adresă poștală.
Datele personale sunt utilizate exclusiv în scopul administrării site-ului, pentru livrarea comenzilor sau pentru a contacta consumatorul în vederea executării livrării. Prin prezenta informare, utilizatorii iau cunoștință că li se vor prelucra și utiliza datele cu caracter personal.
Furnizorul nu va dezvălui unei terțe părți datele colectate fără acordul persoanelor vizate, exceptând cazurile prevăzute de lege (solicitarea instituțiilor publice, organele de drept, instanțe de judecată).
Datele personale pot fi utilizate și în scopuri statistice și de promovare ulterioară.
Furnizorul asigură protecția datelor consumatorilor împotriva pierderii, distrugerii, distorsionării sau divulgării neautorizate.
Angajații furnizorului sunt obligați să respecte confidențialitatea datelor personale ale consumatorilor.
Furnizorul nu colectează informații referitoare la tranzacții, cum ar fi numărul cardului, data expirării, țara de origine.
Pentru mai multe detalii, persoanele interesate pot contacta furnizorul prin email la info@infodebit.md sau telefonic la +373 790 25932.

6. DATELE DE CONTACT

  • Denumirea juridică a companiei: SRL INFODEBIT CREDIT REPORT
  • IDNO: 1017600009673
  • Adresa juridică: Moldova, Chișinău, str. Calea Ieșilor 10B, MD-2069
  • Adresa fizică: Moldova, Chișinău, str. Calea Ieșilor 10B, MD-2069
  • Telefon de contact: +373 79 025 932
  • Email de contact: info@infodebit.md

Data ultimei actualizări: 05.11.2024