Un număr total de 33 de state sunt reprezentate în clasamentul celor mai valoroase mărci comerciale pe plan mondial în anul curent, elaborat de BrandFinance. Clasamentul, similar situației din perioadele anteriore pe durata cărora a fost realizat, este dominat de economia americană care este gazda a 205 mărci comerciale, urmată de China (inclusiv Taiwan și Hong Kong - 77 mărci comerciale), Japonia (36 mărci comerciale), Franța (32 mărci comerciale) și Germania (21 mărci comerciale). Cele mai multe companii care dețin mărcile comerciale cuprinse în clasament operează în sectorul bancar (66 mărci comerciale), urmat de tehnologii (46 mărci comerciale); comerț cu amănuntul (45), telecomunicații (36) și asigurări (30).
Evoluțiile din acest clasament oferă o imagine, deși cu rezervele de rigoare, a schimbărilor în economia mondială. Făcând referință la datele anului 2010, poziția în clasamentul vizat a SUA doar s-a consolidat, numărul mărcilor comerciale operate de companiile având domiciliu în jurisdicția americană a crescut cu 41 de unități. De departe, cea mai spectaculoasă creștere este totuși cea înregistrată de economia chineză care oferă domiciliu unui număr suplimentar de 52 mărci comerciale incluse în top în 2020, față de situația cu 10 ani în urmă. Pe de altă parte numărul mărcilor comerciale cu domiciliul în Japonia, reprezentate în clasament, s-a redus cu 18 unități, pe când numărul mărcilor comerciale operate de companiile cu domiciliul în statele europene și Rusia chiar a scăzut dramatic, cu 69 de unități. Reprezentarea în clasament a sectoarelor tehnologii, inginerie și construcții, vestimentație, logistică, restaurante, proprietate imobiliară a crescut simțitor, pe când reprezentarea sectorului telecomunicații s-a redus cu peste o treime.
Analiza datelor privind valoarea mărcilor comerciale noi create sau existente deja prezintă importanță în vederea înțelegerii evoluțiilor calitative care au loc în economiile naționale. Deși clasamentul cuprinde un număr limitat de 500 mărci comerciale pe plan mondial și în cadrul acestuia nu se ține cont de gradul de internaționalizare a acestora, totuși scăderea majoră a numărului mărcilor comerciale cu domiciliul în statele europene poate fi calificat ca fiind un semnal negativ pentru statele în cauză. Or, lipsa măcar a unei mărci comerciale operate de companiile cu domiciliul în Europa Centrală și de Est ridică chiar semne de întrebare privind calitatea transformărilor economice care au loc în regiune. Succesul în atragerea investițiilor străine nu reprezintă o finalitate în sine. O economie devine performantă doar în momentul în care știe să reproduce cu eforturi proprii cele mai performante procese economice existente pe plan mondial și să contribuie în continuare la dezvoltarea continuă a acestora. Capacitatea creării și afirmării pe plan mondial a unei mărci comerciale noi cu o valoare relevantă încununează procesele de dezvoltare a unei economii care astfel devine capabilă să dezvolte segmente noi ale economiei mondiale sau să perfecționeze segmentele deja existente prin înlocuirea unor mărci comerciale mai vechi.
Preluarea parțială sau integrală a materialului se face doar cu indicarea sursei active www.infodebit.md, iar pentru publicațiile tipărite - Biroul istoriilor de credit Infodebit.